Week 1

2 mei 2017 - El Ejido, Spanje

Dinsdag 2 mei:
Op dinsdag 2 mei kwamen we aan op Schiphol Amsterdam. Daar hebben we wat gegeten en gewacht op ons vliegtuig van Transavia. Dit was de eerste keer dat we alleen zouden vliegen en toen we bij onze gate aankwamen raakte we een beetje in paniek omdat er niemand zat. Toen stond er rechtsboven op een scherm dat de gate gewijzigd was van D79 naar D85, we hadden nog maar vijf minuten maar het was niet heel ver en we waren ruim op tijd. We moesten nog wat langer wachten door de mist maar uiteindelijk zijn we opgestegen. Toen we aankwamen op het vliegveld van Almería hebben we een taxi gepakt naar het busstation. Daar vanuit hebben we een bus gepakt naar El Ejido. Toen we uitstapten wisten we niet precies waar we waren en hebben we onze locatie naar de eigenaar Ton, die ons op zou halen, gestuurd en was die er nog best wel snel. Hij bracht ons naar de tuin en daar hebben we Lars ontmoet, onze stagebegeleider. Lars heeft ons naar ons verblijf gebracht en gaf ons die dag nog even de tijd om het een en ander te regelen. We hebben bij de burger king gegeten.

Woensdag 3 mei:
We moesten om kwart voor 8 bij de rotonde zijn naast het appartement en daar werden we opgehaald door Lars. Hij gaf ons eerst een rondleiding door de tuin heen en daarna moesten we adeniums uitpakken. Nadat we ze hadden uitgepakt moesten we andere planten klaarmaken voor een groot order, het is was heel heet in de tuin en er is ook geen muziek. In Nederland is de kas toch net wat lekkerder. We zijn in de siësta naar huis gelopen en we hebben uitgerust. Na het werken zijn we even bijgekomen en hebben we boodschappen gedaan. We kwamen er ook al gauw achter dat er helemaal niks in het huisje was. Geen keukengerei, wifi en andere praktische zaken dus daar moesten we zelf allemaal voor zorgen. We hebben in de avond dus maar stokbrood met vleeswaren gegeten.

Donderdag 4 mei:
Vandaag zijn we verder gegaan met het poten van de overgebleven adeniums van de dag ervoor. Het was weer bloedje heet en we mochten even in de koele schuur stickers plakken, dat was wel even lekker. In de siësta hebben we weer uitgerust en daarna zijn we weer verder gegaan met het poten. Toen we naar huis gingen wisten we niet zo goed wat we moesten eten dus zijn we maar naar Dominos pizza gegaan en hebben we daar pizza gegeten.

Vrijdag 5 mei:
Vandaag hebben we heel de dag gepoot en we hadden weer stokbrood gegeten als avondeten want we hebben nog steeds geen keukengerei. Na het werk zijn we ook nog naar Bicicletas M&L gelopen, dat was een wandeling van twintig minuten en daar hebben we twee super mooie mountainbikes weten te scoren voor 16 dagen voor 50 euro. We hebben die avond lekker uitgerust met een alcoholische versnapering erbij en een lekker muziekje voor in de oren. We zijn pas laat gaan slapen.

Zaterdag 6 mei:
Tot onze verbijstering hadden we allebei een gemiste oproep, dit omdat er in Spanje op de zaterdagochtend ook gewerkt wordt. Het maakte niet heel veel uit want het was best rustig. We zijn in de middag naar Almerimar gefietst en dat was heerlijk want we gingen de hele tijd bergafwaarts dus we hoefde niet heel veel te doen.Op Almerimar hebben we de hele dag op het strand gespendeerd en het was heerlijk, ik was een beetje verbrand op mijn armen maar het ging wel lekker. De terugweg was super zwaar en vermoeiend want we moesten bijna alleen maar super steile stukken omhoog fietsen, maar het voelde wel goed. We zijn onderweg bij een Mac gestopt en hebben daar het een en ander gegeten. We hebben ons weg vervolgd naar het appartement en hebben ons daar opgefrist. Toen zijn we met de fiets naar het busstation gereden omdat we naar Almería stad wilde, jammer genoeg reden er geen bussen meer en moesten we een taxi pakken. Dit was een best dure rit maar het was de avond helemaal waard. We zijn een paar clubs ingegaan en hebben wat drankjes gedronken. Een van de clubs was best wel heftig en moet je maar een keer in het echt vragen. We hebben nog twee super mooie dames ontmoet en dat moet je ook maar in het echt vragen. We hebben een taxi terug gepakt en lagen 6 uur in bed. Het was in het algemeen een super bijzondere rare prachtige avond.

Zondag 7 mei:
We werden om 2 uur wakker met barstende koppijn, vraag me niet waarom. We hebben onze fietsen opgehaald bij het busstation en zijn doorgefietst naar de LIDL & Carrefour maar die waren dicht. Toen gingen we naar de DIA MAXI naast het appartement en die was ook dicht want het was Spaanse moederdag Uiteindelijk hebben we dus geen boodschappen gedaan en gegeten bij de Burger King. Daarna hebben we niet heel veel denderends gedaan en zijn we weer vroeg gaan slapen voor werk.