Week 2

8 mei 2017 - El Ejido, Spanje

Maandag 8 mei:
Vandaag heeft Ton ons gebracht naar de andere locatie van Plantal, hier hebben we kappen aangeveegd en daarna geholpen met verschillende orders. Na een klein akkefietje met Lars hebben we een afspraak voor de volgende dag gepland om over bepaalde dingen te praten. In de avond hebben we weer stokbrood gegeten met vleeswaren en een beetje gezeten en gerust in het appartement en vroeg naar bed gegaan. We konden moeilijk slapen vanwege keiharde klappen in de buurt.

Dinsdag 9 mei:
De afspraak met Lars was gepland voor 8.00 uur en die is redelijk gegaan hij heeft ons wat meer inzicht over het bedrijf gegeven en we hebben nu weer een wat beter beeld van het bedrijf. Na dit gesprek moesten we weer werken tot 6 uur. In de avond hebben we een serie gekeken die we op de tuin gedownload hebben want er is geen wifi in ons appartement. Daarna hebben we stokbrood gegeten.

Woensdag 10 mei:
Vandaag moesten we weer productiewerk in de tuin doen. Na het werk hebben we onszelf opgefrist en zijn op de fiets op zoek gegaan naar een leuk tentje met Wi-Fi, dit hebben we gevonden en het heet La Bodéga del Jamon, goeie Wi-Fi. Hier zul je ons vaak vinden aangezien we erg afhankelijk zijn van het internet.

Donderdag 11 mei:
Vandaag moesten we in de tuin werken tot 6. Onze werkzaamheden zijn elke dag wel een beetje hetzelfde. We moeten op een tuin werken waar we eerder Marokkaans dan Spaans leren, maar ook wel een leuke taal. We hebben in de avond spaghetti gekookt met gehakt en tomatensaus, was opzicht wel te eten. Daarna zijn we naar Bodega gegaan en hebben we een beetje gesurft op het internet en het blogje te uploaden en schrijven.

Vrijdag 12 mei:
Vandaag moesten we een paar orders klaarmaken in de tuin en dat duurde de hele dag, was een drukke dag en we waren best wel moe. In de avond hebben we een serie gekeken en een beetje muziek geluisterd en zijn we vroeg naar bed gegaan om op zaterdagochtend weer fit op het werk te staan.

Zaterdag 13 mei:
In de ochtend hebben we eerste anderhalve uurtje stageopdrachten gemaakt en daarna heeft Lars ons weer naar Mohammed en Achmed zijn tuin gebracht en hebben we de hele ochtend planten weggegooid. Na het werk hebben we onszelf weer opgefrist en hebben we een biertje bij Bodega gedronken, daarna kwamen we erachter dat mijn band lek was en zijn we naar huis gegaan. In de avond zijn we gelopen naar Bodega en daar vanuit naar een paar clubs gegaan. Was een leuk avondje en we lagen rond 4 uur in bed.

Zondag 14 mei:
Eindelijk een dagje uitslapen, we zijn 12 uur opgestaan om een poging tot het strand te proberen. Mijn band was lek dus we konden alleen met de bus naar Almerimar. We waren naar het busstation gelopen om erachter te gekomen dat er geen bussen naar Almerimar meer gingen, tenminste dat is wat we uit de buschauffeurs zijn Spaanse woorden haalden. Toen zijn we terug naar het appartement gegaan en hebben we het appartement even grondig schoongemaakt want dat mocht wel even. Wel een wereld van verschil, schoonmaken en zonnen. In de avond zijn we naar Bodega gegaan voor een biertje.